Pengikut Saya

Monday, July 6, 2009

Muffin Untuk Iman



Salam..

Semalam tersedar lambat skit..kul 6.30am..Kelam kabut gak bangun mandi..lepas mandi..eh ngantuk plak..tapi sbb pikir nak ke jemputan vemma..so aku tahan jerk mata yg ngantuk..wat sarapan nasi goreng kampung..Tengah sedap menumbuk lada..tetiba terdengar anakanda aku bagi salam...uohhhh...dah bangun anakanda betaaaa...muhehehhehe...Anakanda aku nie time cuti hujung minggu mesti bangun awal..tapi tiap kena gi kelas..hari-hari ngadu letih tak leh bangun...

Lepas sarapan..siap sidai kain..aku sambung golek-golek lagi..tah mcmana blh terlelap..sesedar dah kul 1.00pm daaaaa...cecepat aku bangun..tengok iman dgn ayah tengah mengodek keta..aku cecepat masak nasi..tetiba ayah iman tegur..jadi ke gi inivation vemma tu..tengok jam + kemalasan terus aku cancel..lagi pun aku dh niat..sok nak sedekah muffin kat taska Iman...Vemma tu tah program apa eik..aku pun lupa..upline aku suruh join dulu dengar penerangan..hehhehehe..so klu tak gi pun tak per..

Siap masak...layan iman makan..sambung bergolek..kul 6.00pm aku start projerk wat muffin..sampai ler kul 9.00pm..3 kali adunan..dapat 100pcs muffin saiz M..Siap packing...mop lantai...basuh tools...mandi..kul 10.30pm aku baru capai bantal..Erk..Lupa..ghost..layan kejap..arghhhhh...sambung lagi next week...

Apa pun alhamdulilah..hasil muffin untuk kali nie tak mengecewakan..bravo..bravo..Pagi nie masa hantar ke taska..senyum simpul cikgu masak..Siap bagitahu kurang ler kerja dia untuk hari nie..muhehehhehe

Iman..Macam biasa..Walaupun agak "berlagak" skit ari nie gi taska coz bawak muffin banyak..tapi still meraung bila nak kena tinggal..tetiap hari wat "drama ratapan anak"..Nak tau nape aku kata gitu..coz bila dia nagis mesti dia paut kaki aku..muhehehhehehe...Apa pun petang nie nak wat edisi siasat nape dia la nie asyik melalak jerk gi taska..padahal dah duk situ 3thn..bukan baru 3 bulan..hmmmmm

0 comments:

Monday, July 6, 2009

Muffin Untuk Iman

Posted by Umi Irdina at 11:41 AM


Salam..

Semalam tersedar lambat skit..kul 6.30am..Kelam kabut gak bangun mandi..lepas mandi..eh ngantuk plak..tapi sbb pikir nak ke jemputan vemma..so aku tahan jerk mata yg ngantuk..wat sarapan nasi goreng kampung..Tengah sedap menumbuk lada..tetiba terdengar anakanda aku bagi salam...uohhhh...dah bangun anakanda betaaaa...muhehehhehe...Anakanda aku nie time cuti hujung minggu mesti bangun awal..tapi tiap kena gi kelas..hari-hari ngadu letih tak leh bangun...

Lepas sarapan..siap sidai kain..aku sambung golek-golek lagi..tah mcmana blh terlelap..sesedar dah kul 1.00pm daaaaa...cecepat aku bangun..tengok iman dgn ayah tengah mengodek keta..aku cecepat masak nasi..tetiba ayah iman tegur..jadi ke gi inivation vemma tu..tengok jam + kemalasan terus aku cancel..lagi pun aku dh niat..sok nak sedekah muffin kat taska Iman...Vemma tu tah program apa eik..aku pun lupa..upline aku suruh join dulu dengar penerangan..hehhehehe..so klu tak gi pun tak per..

Siap masak...layan iman makan..sambung bergolek..kul 6.00pm aku start projerk wat muffin..sampai ler kul 9.00pm..3 kali adunan..dapat 100pcs muffin saiz M..Siap packing...mop lantai...basuh tools...mandi..kul 10.30pm aku baru capai bantal..Erk..Lupa..ghost..layan kejap..arghhhhh...sambung lagi next week...

Apa pun alhamdulilah..hasil muffin untuk kali nie tak mengecewakan..bravo..bravo..Pagi nie masa hantar ke taska..senyum simpul cikgu masak..Siap bagitahu kurang ler kerja dia untuk hari nie..muhehehhehe

Iman..Macam biasa..Walaupun agak "berlagak" skit ari nie gi taska coz bawak muffin banyak..tapi still meraung bila nak kena tinggal..tetiap hari wat "drama ratapan anak"..Nak tau nape aku kata gitu..coz bila dia nagis mesti dia paut kaki aku..muhehehhehehe...Apa pun petang nie nak wat edisi siasat nape dia la nie asyik melalak jerk gi taska..padahal dah duk situ 3thn..bukan baru 3 bulan..hmmmmm

0 comments on "Muffin Untuk Iman"